POWRÓT
Narodowy Stary Teatr z zupełnie nową stroną
KLIENT
Narodowy Stary Teatr
MARKA
Narodowy Stary Teatr
USŁUGI
Digital
Za nami interesująca współpraca z Narodowym Starym Teatrem. Naszym głównym zdaniem było przeprojektowanie strony teatru w taki sposób, aby ułatwić widzom dotarcie do spektakli na afiszu. Na stronę wprowadziliśmy również kilka udoskonaleń, takich jak reorganizacja wyszukiwarki czy integracja z zewnętrznym modułem sprzedaży i rezerwacji biletów.
84
projekty podstron
5
wersji kolorystycznych strony
3
sposoby przeglądania repertuaru
25
spektakli na afiszu miesięcznie
Repertuar zawsze w kieszeni

Nie mogliśmy zapomnieć o dostępności strony na każdym urządzeniu. Nowa odsłona teatru jest w pełni responsywna, a cała treść dostępna na dowolnym telefonie, tablecie czy komputerze.

Użytkownicy do pojedynczego widowiska mogą dotrzeć na kilka sposobów: bezpośrednio ze strony głównej, z prostego kalendarza spektakli, poprzez listę aktualnych sztuk lub dzięki archiwum z podziałem na miesiące i lata.

Podstrona spektaklu, poza najważniejszymi informacjami (np. daty i godziny, opis czy obsada), zawiera też moduł kupna oraz rezerwacji biletu, co w znacznym stopniu ułatwia obsługę widza w teatrze.
Dynamiczny layout

Odświeżona identyfikacja wizualna zakładała comiesięczne zmiany kolorystyki elementów drukowanych. Kolor przewodni w danym miesiącu przewijał się na plakatach, ulotkach oraz w samym teatrze.

W tym celu postanowiliśmy wykorzystać ustaloną wcześniej paletę barw w projekcie strony teatru. Wszystkie wersje kolorystyczne zostały zaprojektowane z uwzględnieniem wymogów WCAG 2.0.
Znajdź to, czego szukasz

Jednym z ważnych dla użytkowników elementów była dobra wyszukiwarka. Postanowiliśmy rozwinąć ideę pojedynczego pola do wpisywania hasła, dodając opcję podpowiedzi
i jednoczesnego wyszukiwania frazy we wszystkich kategoriach.

W ten sposób użytkownik od razu otrzymuje wyniki z jasnym podziałem na kategorie: aktualności, repertuar, aktorzy, twórcy.
zobacz online
proces projektowy
Cel i funkcjonalność okazała się szczególnie ważna

Pracę nad stroną zaczęliśmy od określenia celu projektu. Najważniejszym z nich okazał się łatwy dostęp do bieżącego repertuaru oraz informacji o spektaklach, które są na afiszu.

Kolejnym krokiem był skrupulatny projekt architektury informacji, w której określiliśmy również ścieżki przejścia pomiędzy poszczególnymi podstronami, aby lepiej zrozumieć działanie użytkownika.

Po ustaleniu wszystkich potrzebnych informacji przyszedł czas na projekt funkcjonalny. Tutaj skupiliśmy się na odpowiednim rozmieszczeniu treści na podstronach witryny. Mając to wszystko, mogliśmy przystąpić do opracowania projektu graficznego.
projekt graficzny
„Bardzo ładne, ale poprosimy jeszcze o dwie wersje”

Mając na uwadze zadowolenie Klienta, nie spoczęliśmy na laurach po pierwszym projekcie. Ani po drugim. Ani po szóstym.

Przy tak złożonym zleceniu jeden projekt nie wystarczy, dlatego stworzyliśmy kilka jego wariantów, w poszukiwaniu kompromisu między funkcjonalnością strony, a oczekiwaniami Klienta. Musieliśmy również uwzględnić cykliczną zmianę kolorystyki i przewidzieć działanie witryny przez kilka najbliższych lat, gdzie treść urozmaicają zdjęcia i plakaty spektakli.

Część z przygotowanych wersji znajduje się poniżej. Całość do zobaczenia online.
następna realizacja
Thinking ahead.
© 2023 adheads sp. z o.o.